måndag 2 juni 2014

Nya strumpor!



Så - äntligen är första paret strumpor klart.
I min egen lilla sockutmaning.



Jag är nöjd med kvalitén och färgen - den vita.
Mönstret var lätt och tydligt att följa.
Jag stickar inte aviga maskor så snyggt,
 så hällappen kunde varit jämnare.
En annan sak som jag inte gillar är att 
varvet börjar uppe på foten efter att hälen är klar.
Det gör att starttråden kommer mitt fram i stället för bak.
En bagatell och kanske vanligt, men vill du göra en hank
 av starttrådarna kommer den liksom på fel ställe.
  




Så nu stickar jag ett par till efter samma beskrivning.
Och försöker fixa till så starttråden kommer mitt bak.
Lyckas jag flätar jag den till en hank.


Nu har jag bytt garn också. Tvåtrådigt filtgarn, rester.
Inte lika mjukt, men mer hållbart.
Och färgglatt blir det.

Vill du kolla stora sockutmaningen?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar