fredag 3 oktober 2014

Så, äntligen...

 ...hittade jag rätt!
Till Tage Andersens butik i Köpenhamn.
Hur många gånger har jag inte letat efter affären i Nyhamn.


Men där ligger den ju inte alls.
 Ny Adelgade 12 är adressen, inget annat.


Men värt ett besök är det.
Även om du måste betala entré.
Och det kan ju kännas märkligt när man besöker en butik.
Fast jag antar att de flesta gör som jag,
står och gapar över alla fantastiska skapelser.


Det blir ju inte konstnären rik på, så en entré är helt rätt.
För några större inköp blir det inte för mig.
Men även om blommorna kostar så är de ju hållbara!


Blandningen mellan torkade växter och plåtliljor är fin.
Kulörerna är samstämda och spännande.
Formerna svulstiga, generösa.
Barockt!

 

4 kommentarer:

  1. Hoppsan, mitt första skrivförsök försvann i den analoga världen, men finns kanske kvar i den digitala rymden. hursomhelst - jag såg Tage Andersens utställning på Körsbärsgården i fjol. det var när våradonisen blommade och jag vandrade i ett gult hav på Hoburgen. Tages metallblommor såldes då, men jag köpte ingen. Blev lite betryckt av hans voljärer med ledsen fågel i järnbur medan lärkan drillade i frihet utanför.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, fåglar i bur är sällan någon höjdare och jag förstår att metallblommorna står sig slätt mot våradonisen. Men som konst är de inte illa.
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Kikar in för att önska dej en trevlig helg!!!
    Må så gott och hoppas solen skiner på dej !!!
    Kram kram
    Bia

    SvaraRadera
  4. Jag försökte få med en kommentar i går om Ingrids och mitt besök i Köpenhamn och hur vi letade och letade. Lite oväntat var det med inträde och se när vi ju bara tvungna att köpa något litet. Sen tog pengarna slut, men häftigt var det. Nu till Kultudralen och Volund.

    SvaraRadera