fredag 22 maj 2015

Hemma igen!

Tillbaka igen, efter en skön ledighet.
Och med många nya intryck och kunskaper.
Både från Norge och Sverige.


En helt förtrollande dag, den 17 maj i Oslo.
En folkfest utan dess like - mer kommer om det.
Så norsk, med ryggsäck, flagga och bunad,
och hela Karl Johan till bredden fylld av nationaldagsfirare.
Här ligger vi i lä ... 


Ett besök på den internationella broderiutställningen blev det.
Med en väldigt bra föreläsning om utställningen,
och dess broderier som inte var vilka kaffedukar som helst.
Den vill jag dela med mig av ...
 

Vi hann även mellanlanda i Växjö och göra ett nedslag på 
Händer som skapar- 12 000 timmar av handens arbete.
Oj så många tankar den utställningen väckte.
Häng kvar så får du veta så småningom.

Men nu är jag hemma och slöjdar, nej trädgårdsfixar.
Tack Sofia för din tid som gästbloggare.
Imorgon kör jag 17 maj!

2 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaks, det var trevligt att få läsa om Sofias tyger och garner....när jag inte åker själv till utställningarna jag vill se så är det förnämligt att få lite inblickar här på torpet, tack för det!

    SvaraRadera
  2. Tack själv för dina kommentarer, alltid kul att få. Och givande med fler synpunkter på mina inlägg.

    SvaraRadera