tisdag 19 maj 2015

Semestertider

Jag gör som skomakaren,
tar semester mellan hägg och syren!
Så välkommen kära gästbloggare.


...och vad är väl bättre än att ta semester och samtidigt fira "Syttende mai" i Norge?

Bloggen har lämnats över till den yngre generationen, som också har ett textilt intresse - men det är inte alltid det är samma typ av textilier som intresserar!

Även om jag har deltagit på KreaTov så är stickning och klädsömnad det som jag sysslar mest med. Stickar gör jag helst med färgglada garner som inte kliar. Kläder syr jag allt för ofta av tyger med barnsliga mönster och mycket färg. De bästa presenter jag fått är min symaskin (studentpresent) och min provdocka (julklapp).

Men innan vi kastar oss ut i den typen av hantverk kommer det ett smakprov på 17e maj, och bunader (som ni säkert får läsa om när den vanliga bloggerskan är tillbaka från semestern):


Hälsningar från Sofia!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar