torsdag 11 februari 2016

Butiksrad

Som ett kort pärlband och på rad ligger de
- de ekologiska butikerna på Kung Magnus väg i Visby.


Unga kvinnor som startat eget och inser det viktiga med att ta ansvar för miljön.
Ett ekologiskt tänk finns hos dem alla.
Och ett roligt eget textiltänk som verkligen blir personligt.
Häxan Hulda, Pantern & Grading och Varför inte idag? heter butikerna.


Häxan Hulda säljer barnkläder och leksaker som är miljövänliga.
Från börja var det mesta av egen design men idag ingår flera märken i butiken.
Men målsättningen är att sälja ekologiska produkter för barn.
Och visst är det så - ett nytt liv vill man värna extra mycket om!
Häxan Hulda har en tydlig och bra hemsida där deras policy presenteras,
men den innehåller även en webshop och du hittar den här.


Nästa lokal innehåller två butiker, ett bra sätt att dela kostnader men även tid på.
Pattern & Grading som syr kläder och fixar mönster,
och Varför inte idag? som är en livsstilsbutik med ekologiska produkter.
En härlig blandning av varor finns i butiken, klänningar sydda av tyg från förr,
leksaker, inredningsdetaljer och fräscha specialritade tygtryck.

4 kommentarer:

  1. Hade inte en aning!!!! Säger tanten från landet!
    Inte kvarteren där jag brukar springa när jag "gör stan". Men på onsdag ska jag till Tells så då tar jag chansen och kollar. Tack Birgitta för tipsen!

    SvaraRadera
  2. Nej det är inte precis "stråket" men runt hörnet öppnas nya världa!
    Nya även för mig.

    SvaraRadera
  3. Jag har också nyss upptäckt dem, och kommer att bli stammis! "Varför inte idag" kommer man även att kunna träffa på Skaparfestivalen i Hemse den 12 mars :-)

    SvaraRadera
  4. Så kul - ännu en anledning att åka till Hemse och Skaparfestivalen!

    SvaraRadera