onsdag 1 juni 2016

Betongtextil!

Visst är textil mjukt, det håller du säkert med om.
I alla fall i de flesta fall.
Men på Skulpturfabriken handlas det mest med hårda varor.


Här blir betongen en "tjock och tunnväv".
Stadiga ränder i fast form, lämpliga som möbeltyg.


Det fina i kråksången är att de blir ett med bänken.
Dras ner på benen och sitter perfekt.
Dessutom behöver de bara spolas av med vatten vid behov.


 Betong kan även bli ljudabsorbenter för väggen.
Då kompletteras betongen med tovad ull.
Hålen bidrar till att minska ljudet, men det största jobbet gör ullen.
Bull väggplatta är namnet på produkten,
och här hittar du mer uppgifter.

 Stina Lindholm är mamma till dem!

2 kommentarer:

  1. Vill ha en sån bänk, men jag nöjer mig med min betongbänk som jag lägger en ripsmatta på ( fick av Barbro L när jag spann och brickade metervis till hennes stora tovad intarsia matta) riktigt sön att sitta på när jatittar på alla fina stenar som jag fåtal fina vänner..... Ja du vet!

    SvaraRadera
  2. Låter som en perfekt meditationsplats. Där kan du fördjupa dig både i brickvävning och i vänner!

    SvaraRadera