måndag 12 september 2016

Det var här ...

... jag hittade boken!
Och det blev ett kärt återseende.
Inte av boken i sig men av författarna.


Liisa Kallam, Liisa Tomasberg och Liina Veskimägi-Iliste,
- det är de som är författare till boken.
Och alla tre har vi haft ett gemensamt projekt tillsammans med,
- ett EU-utbyte med kunskap av tovning.


Så boken åkte genast ner i "min" shoppingvagn.
Och vilken vagn - flätad av pil. Bara det gör att man handlar!
Och det är klart att den här bokhandeln måste ha en sån shoppingvagn.


Men boken då - hur är den?
Ja bra, fina bilder och mycket text som verkar bra.
Men den är på estniska, ett språk jag önskar att jag kunde just nu.
Boken innehåller mycket historik om filt, från fler länder än Estland.
Den ger förslag och beskrivning på hur man tovar olika föremål,
tydliga instruktioner och bra bilder.


Och här blir det ännu ett roligt återseende.
Den lilla handvalkan kommer från oss här på Gotland.
Tyvärr finns boken bara på estniska men den kan du köpa här.

Nu väntar jag på en engelsk översättning,
så fler kan läsa boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar